איך נדע איזה פרקט לבחור?

רצפת הפרקט מעניקה לכל חדר – בין אם מדובר במשרד, בחדר שינה או ככלל משטח דירה – את הטון לעיצוב הבית. קיימים סוגים שונים ורבים של פרקטים – כהים, בהירים – ואלו יכולים לסייע ולהשלים את עיצוב הבית. כאשר מחליטים לעשות שיפוץ לדירה או שיפוץ משרד כדאי מאוד להי

רצפת הפרקט מעניקה לכל חדר – בין אם מדובר במשרד, בחדר שינה או ככלל משטח דירה – את הטון לעיצוב הבית. קיימים סוגים שונים ורבים של פרקטים – כהים, בהירים – ואלו יכולים לסייע ולהשלים את עיצוב הבית. כאשר מחליטים לעשות שיפוץ לדירה או שיפוץ משרד כדאי מאוד להיעזר בקבלן שיפוצים על מנת להתקין רצפת פרקט חדשה שתעניק נופך רענן לחדר. התקנת פרקט מסייעת ליצור בחדר אווירה של חום ויוקרתיות.

אילו סוגי פרקטים קיימים?

כל אדם שיתעניין בהתקנת פרקט בבית או במשרד ייחשף לעובדה שקיים מגוון רחב של סוגי פרקטים. לא פעם אנו נאבדים בין השמות והמותגים ולא יודעים מה לבחור. לפניכם מדריך קצר שיכול לסייע לכם בהכרת סוגי הפרקטים הקיימים בשוק, הנפוצים והמומלצים ביותר:
• פרקטים מעץ מלא – פרקטים אלו מכונים גם פרקטים מאסיביים. פרקטים מעץ מלא מאופיינים בעובי גדול מאוד שמסייע לעמידות של הרצפה לאורך זמן. הליך השחיקה הרבה יותר איטי ואם יודעים לתחזק ולדאוג לרצפת הפרקט עם חומרי הניקוי והטיפול הנכון יכול להחזיק הפרקט לחיים שלמים. על השכבה העליונה של הפרקט מעבירים שכבת לכה לשם גימור ומראה רענן ומבריק. ניתן לעשות ליטוש לפרקט מעץ מלא מספר רב של פעמים שכן כל פעם מקלפים שכבה מהעץ העבה ובכך מעניקים מראה רענן וחדש.
• פרקטים מעץ – פרקטים אלו מכונים גם פרקטים רב שכבתיים. פרקט זה הוא דק יותר מפרקט מעץ מלא ועל כן העמידות שלו היא לאורך זמן קצר יותר. עם זאת לא מדובר בבחירה פחות טובה מהעץ המלא. הפרקט מורכב משכבות שונות של עץ כאשר השכבה הראשונה היא מעץ איכותי והשכבות שמתחתיה, על פי רוב, הן עץ לבן. בדיוק כמו פרקט עץ מלא גם כאן ככל שתעשה הקפדה על ניקוי, חידוש וליטוש של הפרקט כך הוא יישמר לאורך שנים.
• פרקט סינטטי – הליך הרכבת פרקט סינטטי מכונה למינציה. יש הטוענים שמדובר בסוג זול של פרקט מבחינת המחיר ועל כן גם איכותו זולה, ואכן הוא לא משתווה לפרקט עץ מלא באיכותו אך התוצאה שהוא מעניק לא פחותה. היתרון הגדול של פרקט זה הינו המחיר המוזל ועל כן נהוג לראותו לא מעט בשיפוץ בתים חדשים, משרדים, חנויות ועוד. הליך השחיקה של פרקט זה הוא מהיר יותר מאחיו אך ככל שהשנים חולפות מוצאים היצרנים פתרונות יצירתיים לתהליך השחיקה. יתרון גדול בפרקט זה הוא התחזוקה שהיא פשוטה ובסיסיה.

איך נדע איזה פרקט לבחור?

החלטתם לעשות שיפוץ לבית ולהתקין פרקט? ביררתם על כל סוגי הפרקטים? השלב הבא הוא עצם ההחלטה – איזה סוג פרקט כדאי לבחור. בחירה זו תלויה במספר שיקולים עיקריים :
• מה הוא התקציב שלכם? במידה והתקציב זעום תוכלו להסתפק בפרקט סינטטי. אם ברצונכם להשקיע לטווח הארוך תוכלו להשקיע כספים רבים יותר בפרקט עץ מלא.
• מה היא מטרת השיפוץ? אם החלטתם להעניק אווירה חמימה למשרד שכור ולהתקין פרקט אין צורך בהכרח לקחת את הפרקט היקר ביותר וניתן להסתפק בלמינציה שכן אורך הזמן שבו תשתמשו בפרקט הוא קצר. אם הינכם מרהטים את דירתכם האישית שרכשתם ותשהו בה שנים רבות אולי רצוי להשקיע יותר כסף באיכות גבוהה יותר שתחזיק שנים רבות.