שטיחים הם מוצר עיצובי שמניחים בסוף, לאחר עיצוב כל הבית, הם אלה שמקנים את החותם הסופי והאווירה הרצויה. יש לציין, כי ישנם כל מיני סוגים של שטיחים המתאימים לחללים שונים, למשל שטיחים לסלון, לחדרי השינה וכמובן  שטיחים לחדרי ילדים. יש להגן ולשמור על הילדים מפני הקור ששורר בימי החורף דרך נהדרת לחמם את החדר היא באמצעות שטיח לרצפה. סיבה חשובה נופת לכך היא שילדים אוהבים לבלות את זמנם בישיבה על הרצפה, אם תוך משחק, ציור, הכנת שיעורים או אפילו קריאת ספר.

ההיבט הנוסף שמהווה עוד יתרון הינו כמובן המראה המעוצב והחמים יותר של החדר באמצעות שטיחי הילדים. ההנאה היא רבה יותר, כאשר ילדיכם משחקים יחד עם חבריהם בחדר שיש בו שטיח רך, נעים נוח ומתאים לעיצוב החדר ולאלמנטים הנמצאים בו.

היכן כדאי לרכוש שטיחים לחדרי הילדים?

ישנם מקומות רבים שבהם ניתן למצוא שטיחים בארץ, כגון מרכזי עיצוב לבית, חנויות כל בו לבית, בחנויות מקוונות באינטרנט ובחנויות לרהיטי ילדים. יש לבחור בצבעים חזקים ועליזים על מנת להחיות יותר את חדר הילדים, אך עם זאת כדאי לזכור כי מדובר בילדים ולהתאים את הצבע לצרכיהם כך שלא יתלכלך וייהרס בקלות. ניתן למצוא דמויות מסדרות הטלוויזיה האהובות עליהם על שטיחים או להתאים לשאר העיצוב השורר בחדר. כדאי לקחת את הילדים אתכם לבחור את השטיח הרצוי להם, כי סך הכל מדובר בחדר ובמרחב הפרטי שלהם. לרוב חדרי ילדים של בנים, יהיו בהם שטיחים בגווני כחול או אפור ואילו חדרי ילדות הגוונים של השטיחים יהיו לילך, וורוד, אפרסק או סגול.

שטיחי ילדים חלקים או עם איורים?

כיצד להתאים שטיח לחלל החדר זו גם שאלה שיש לשאול את עצמכם, לפני שתתחילו לחפש שטיחים לחדרי הילדים. הכל תלוי גם בווילונות ובאלמנטים הנוספים הקיימים בחדר. ישנם שני סוגים של שטחים המתאימים לחדרי ילדים, הראשון הינו שטיח קבוע או כפי שאנו מכירים שטיחים מקיר לקיר והסוג השני הוא השטיחים הניידים שאנו מכירים. את הסוג השני של שטיחי הילדים שהוא נפוץ יותר, ניתן להזיז ממקום למקום וכן הרבה יותר קל לנקות אותם. כשאר מגיע הקיץ ונעשה חם, קל לקפל  אותם ופשוט לשמור אותם לחורף הבא.

כל שטיח חייב שהיה בו תחזוקה נאותה. שטיחים נוהגים לצבור לכלוך, כתמים ואבק. כדאי לשאוב כל כמה ימים את השטיחים באמצעות שואב אבק עוצמתי, לדרוך עליהם יחפים או עם גרביים ולא עם נעליים שהגיעו מבחוץ, עם הרבה חול ולכלוך. שטיחים סופגים ריחות ולכן, יש לנער ולשים אותם בשמש כל שבוע. יש לרכוש חומרי ניקוי מיוחדים בכדי לרחוץ את השטיח לפחות אחת לשנה. כדאי לשאול תמיד לגבי הוראות הניקוי והתחזוקה את המוכרים בחנות שממנה רכשתם את השטיחים.