שטיחים לחדרי ילדים

שטיחים לחדרי ילדים הם מצרך רצוי בבית הן לשם העיצוב, והן למען בטיחות הילד ונוחות בחדר הילדים עצמו.

שטיחים לחדרי ילדים

הבית שלנו משופע בסוגי חדרים שונים. חדרים גדולים, חדרים קטנים, חדרי שינה וחדרי ילדים. בכל מקום בבית, קיים האופי העיצובי שלו. בסך הכל הכללי, בבית שלנו יתקיים האופי הכללי המיוחד שלו ובו יתרחשו ויהיו כל האלמנטים העיצובים שיובילו לשלמות אותה אנו מחפשים.
חדרי הילדים הם מקום טוב מאוד למצוא בו אופי, ולתת השראה וייחודיות לנו ולילדים עצמם. אחד האלמנטים שעוזרים לנו להשיג את ההשפעה הזו היא קיומם של שטיחים לחדרי ילדים . הימצאות שטיחים בחדר הילד נותן טאץ' עיצובי, וגם מעניק שלווה ונכונות לילד להישאר בחדרו ולשחק דווקא שם (ולא בסלון).

מדוע נהוג לשים שטיחים לחדרי ילדים ?

קיימים מספר יתרונות מרכזיים להימצאות שטיחים בחדר הילדים שלנו. האחת היא הסיבה הידועה – מניעת קור בחדר עצמו. שטיח בחדר ילדים נותן חמימות בחדר, ומפריד בין הרצפה הקרירה לבין גוף התינוק.
ידוע שילדים יושבים לרוב על הרצפה ומשחקים. כמובן שיהיה להם יותר נוח אם ישבו על שטיח ולא על רצפה חשופה.

יתרון נוסף ומשמעותי מאוד הוא ששטיחים לחדרי ילדים בעצם עוזרים לילד בתהליך כלשהו לשבת דווקא בחדרו, ולשחק במשך זמן רב יותר. הסיבה נעוצה לרוב בתחושת הנוחות וההיכרות של הילד עם אופי השטיח.
בחדרי הילדים קיימים תמונות ואלמנטים המגיעים עם דמויות מעולמם שלהם, וכך גם השטיח יכול להיראות בצורה זהה. כך למשל, שטיח יכול להגיע עם דיוקן של דמות אהובה או עם צבעים נעימים ומעוררי השראה שיתנו לילד הרגשה חמימה ונוחה לשחק בחדרו.
הדבר האחרון מדבר על כך שהשטיח יוצר אווירה משלימה לאווירה העיצובית הכללית של הבית. אם בתוך החדר השטיח הוא גורם משלים לעיצוב החדר, הרי שלבית כולו ישנה השפעה על נראות החדר עצמו. ובכך, שטיחים שנמצאים למשל בכמה חדרי ילדים מוסיפים מימד נוסף לעיצוב הכולל של הדירה בהם הם נמצאים.

אילו סוגי שטיחים לחדרי ילדים קיימים ?

סוגי השטיחים עבור החדרים של הילדים שלנו הם רבים. כמובן שלא ניתן לפרט על כל סוגי הדמויות הקיימות, כי הן רבות. ישנם קטגוריות רבות כגון ספורט, דיסני, אהבה, אקשן, מכוניות ועוד אחרים.

בנוסף ניתן להציג מספר סוגי בד המשמשים כיום לאריגת שטיחים אלו. סוגי החומרים מהם עשויים השטיחים הם עשויים מרבדים שטוחים וסיבים קצרים. הסיבה נעוצה בכך שנוח יותר לדלות שאריות מזון ולכלוך מהמקום בו הילדים משתעשעים ומשתוללים להם.
יחד עם זאת, רצוי שהשטיח לא יהיה חלק מבטנו הפנימית. ילדים אוהבים לרוץ על השטיחים מצד לצד. החלקה היא משהו שאנו תמיד נעדיף למנוע.

לסיכומו של עניין, שטיחים לחדרי ילדים הם מצרך רצוי בבית הן לשם העיצוב, והן למען בטיחות הילד ונוחות בחדר הילדים עצמו.